9 lis 2011

Figury - trójstopniowe karty Montessori



Kilka zabaw z kartami:

* zapamiętywanie, gdzie leży dana figura
Przygotowujemy 2 takie same zestawy kart. Pierwszy komplet 3 kart (możecie więcej) kładziemy w ten sposób, aby każdą z kart obejrzeć ok. 1 sekundy. Później drugi zestaw umieszczamy nad pierwszym i sprawdzamy czy dobrze zgadliśmy
* memo czyli szukanie pary
* standardowo pociąg z wagonami ;)



Figury trzeba od czasu do czasu dotlenić ;) i wyjść na poszukanie ich odpowiedników na podwórku.



Karty trójstopniowe z figurami płaskimi mozna ściągnąć stąd.

10 komentarzy:

  1. jakie one ładne, aż się nastój poprawia na widok tej czerwieni ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. to prawda ;) ja na nie mogę ciągle patrzeć i nimi się bawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. karty wyglądają jak kupione

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli mogę zapytać, na czym polega zabawa w pociąg?

    OdpowiedzUsuń
  5. Justyna pewnie, że można się pytać, a nawet trzeba ;)

    Z pytania wnioskuję, że też "znasz" kogoś, kto lubi pociągi.

    U nas wszystko wiąże się z pociągami, więc z tymi kartami było tak samo.

    Rozłożyliśmy na podłodze jeden zestaw kart-wagonów w postaci długiego pociągu. (Zdjęcie z cuchcią)
    Drugi zestaw trzymałam, a Mateusz losował figurę, a później jechał ciuchcią po wagon z taką samą figurą i mi przywoził.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor czerwony jest dużo ładniejszy, niż orginalny montessoriański niebieski... ;-) Fajny pomysł z tym pociągiem.

    Pozdrawiam,

    Moni

    OdpowiedzUsuń
  7. Moni ja uwielbiam kolor czerwony, więc Młody czasami jest na niego skazany hehe

    OdpowiedzUsuń
  8. super ćwiczenie :) mój wnuk Maks 2,5 roku uwielbia taką zabawe w zapamiętywanie kolejności figur , zna wiele z nich i potrafi nazwać :)
    Teraz używamy podczas zabawy np. z półkolem, trapezem i trójkatem LUSTERKA, które umożliwia przybliżenie Maksiowi efektu odbicia i symetrii przedmiotów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusterka są świetne dla dzieci ;)

      Usuń
  9. Nie do końca rozumiem, jak używać karty trójstopniowe ( szczególnie te z napisami) w przypadku dzieci nie czytających. Po prostu do czasu nauki czytania tego się nie używa?
    Ewentualnie nakieruj proszę gdzie mogę poczytać jak z nich korzystać, bo z tego co do tej pory znalazłam to nie do końca wiem po co mi te napisy przy 3 latce :)

    OdpowiedzUsuń